söndag, november 13, 2016

Fortfarande läser jag i tysthet vissa bloggar i mitt flöde,
gamla, glömda vaknar då och då till liv.
Bodil Malmsten, denna kloka kvinna med sina långsamma ord
var en favorit under många år.
Och så, nu, är det flödet plötsligt levande igen!
Får man lov att tycka att det är absurt?
Någon (en Anna) använder bloggadressen finister.se
med förklaring att hon gillar BM och skriver nu
med vag koppling till henne. Varför? Jag suckar.
Vill inte avsluta feeden, vill inte förlora något jag kan tänkas vilja
gå tillbaks och njuta av igen (klickar man direkt på BMs inlägg
finns inte bloggen längre).
Det går inte att kommentera den nya,
alltså omöjligt att få svar på frågan varför.
Adressen annaifinistere.se (ett förslag bara)
borde väl inte vara upptagen.
Jag är förvirrad.

2 kommentarer:

  1. Konstigt. Jag saknar också Bodils underfundigt välformulerade ord. Och dina.

    SvaraRadera
  2. Ja.
    Mina är knepigt svåra nu, virvlar runt för upprepande, för utlämnande. Eller för platta och betydelselösa. Jag har accepterat svackan men saknar mycket av den kontakt orden gav. Är t.om. urdålig på att lämna kommentarer, du förtjänar många härifrån, fortsätt skriv dina korta klokheter, de uppskattas!

    SvaraRadera

Tack du som vill lämna spår.